top of page

Carlijn Haveman

Carlijn Haveman is een Nederlandse freelance creative en oprichter van BYCARLIJN. Als klein meisje voelde ze zich meteen aangetrokken tot de creatie van visuele content. Haar reis als freelance creative begon toen ze belangstelling kreeg voor het ontwikkelen van korte films op cassettebandjes en het filmen van familie & vrienden met een nieuw gekochte camera. Ze leerde zichzelf vervolgens hoe ze haar eigen dvd's, met speciaal ontworpen hoes, kon bewerken en uitbrengen. Dit bleek het begin te zijn van de rode draad in haar carrière.

Carlijn studeerde Communication & Multimedia Design en volgde in 2018 de minor Ondernemerschap. Met de oprichting van Wolff Jewellery en als voormalig mede-eigenaar vond Carlijn een manier om haar zelf aangeleerde ervaring als creative director binnen het bedrijf toe te passen. Ze ontwikkelde interesse in het ontwerpen van (bewegende) visuals, wat uiteindelijk resulteerde in het volgen van een stage bij de prominente glossy LINDA. Tijdens haar stage vond ze liefde in het vertellen van verhalen door middel van visuele content. Dit dreef haar er uiteindelijk toe om officieel zelfstandig te gaan werken en zich volledig te gaan focussen op het creëren van content voor verschillende merken op het gebied van fotografie, video en sociale media. Ook eigen concepten werden realisatie, zoals 'Young Creatives': een concept dat verschillende creatievelingen uit het noorden van Nederland portretteert. De video en fotografie dienen ter inspiratie voor jongeren om een diepere blik te geven op waar de creatievelingen echt vandaan komen en hun carrierèpad. Tevens illustreert het hun ambities en visie op de creatieve industrie.


Werken met mensen met verschillende achtergronden over de hele breedte van de branche is wat haar het meest inspireert. Het delen van hun verhaal en het verbreden van haar horizon is wat haar gepassioneerd houdt over haar werk.


Carlijn's stijl is te omschrijven als rauw, dynamisch en commercieel, maar ze experimenteert graag met nieuwe stijlen.


Toekomstvisie Ten eerste hoop ik mijzelf te blijven ontwikkelen de komende jaren en het werk waar ik energie uit haal te blijven kunnen doen. Geloven in jezelf is zo belangrijk, en hoewel ik daar zelf altijd moeite mee heb gehad, wil ik die boodschap toch altijd mee geven aan jonge mensen. Als je iets echt wilt, kan je dat bereiken. Daarnaast is het bijdragen aan een internationale campagne voor een spraakmakend streetwear merk zoals Daily Paper of Nike een grote droom. Dit soort merken zetten hun platform en bereik op een positieve manier in om een maatschappelijke impact te maken en een verhaal te vertellen. Impact maken. Vooral het aanspreken van de jeugd is wat mij aantrekt, want zij zijn de toekomst. Ook een eigen expositie is iets wat ik in de toekomst zie gebeuren. Hoe dat eruit zou gaan zien? Dat hou ik natuurlijk geheim.


Tip van Carlijn Geloof in jezelf, blijf gedisciplineerd en blijf dicht bij jezelf. Hou je binnen de onderneming bezig met hetgeen waar jij energie uit haalt en jouw kwaliteiten kan inzetten. Zo bespaar je veel negatieve energie, groei je waar mogelijk en werk je vanuit jouw passie.


84 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Bob de Bruin

Bart Uriot

bottom of page